رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب در تهران

رنگ آمیزی نمای ساختمان

هنگامی که یک ساختمان در حال ساخت است، معمولا دیوارهای بیرونی مرتفع یا نمای آن را را با یکی از روش بالابر یا کلایمر، داربست و دسترسی با طناب، رنگ آمیزی می‌کنند. رنگ آمیزی نمای ساختمان علاوه‌بر حفظ زیبایی ظاهری نما، به استحکام و مقاومت نما در برابر آسیب‌های محیطی و اقلیمی جلوگیری می‌کند.

همه این روش‌های دسترسی گزینه‌های مناسبی برای تکمیل یک پروژه نقاشی نمای ساختمان هستند، اما پس از اتمام ساختمان و نیاز به رنگ آمیزی مجدد ساختمان در چند سال آینده چطور؟ کدام روش گزینه بهتری برای رنگ آمیزی ساختمان‌های بلند است؟ برای پاسخ به این سوال باید جنبه‌های مختلفی را در نظر گرفت.

رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب روشی نوین است که به دلیل مزایایی که دارد، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. به همین دلیل در این مقاله بطور اختصاصی به رنگ آمیزی ساختمان به روش دسترسی با طناب پرداخته‌ایم.

جهت دریافت مشاوره رایگان برای رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب در تهران با شماره 09122824901 تماس بگیرید.

 

چرا نمای ساختمان را رنگ آمیزی می‌کنند؟

نما یا ظاهر ساختمان تاثیر زیادی در نظر و دید افراد به ساختمان دارد. درواقع اولین قسمتی که از یک بنا به چشم می‌آید و می‌تواند نظر افراد را به خود جلب کند، نمای ساختمان است. روش‌های مختلفی برای پردازش و زیبا سازی نمای ساختمان وجود دارد که رنگ آمیزی جز کم هزینه‌ترین و سریع‌ترین روش‌ ‌ها است. البته در نظر داشته باشید که رنگ آمیزی نمای ساختمان‌ ها، تنها با هدف زیبایی ظاهری انجام نمی‌شود. بطور کلی اهداف رنگ آمیزی نمای ساختمان عبارتند از:

  • زیباسازی فضای شهری.
  • زیبایی ظاهری ساختمان.
  • جلب نظر مخاطبان، مشتریان خرید ساختمان و افرادی که از ساختمان موردنظر خدمات دریافت می‌کنند.
  • محافظت از بدنه ساختمان در برابر عامل نامساعد جوی و محیطی همچون باران، برف، آلودگی‌ها و آلاینده‌های شهری و…
  • عایق صدا، دما و رطوبت

 

راه‌های تشخیص نیاز به رنگ آمیزی مجدد ساختمان

چرنگ آمیزی ساختمان تنها در همان ابتدای ساختمان انجام نمی‌شود. بلکه به مرور زمان و آسیب دیدن نمای رنگ شده، ساختمان نیاز به رنگ کاری مجدد دارد. چگونه می‌توان تشخیص داد که یک ساختمان مجددا نیاز به رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب و دیگر روش‌ها دارد؟ در اینجا چند شاخص کلیدی وجود دارد که نشان می‌دهد نمای بیرونی ساختمان شما ممکن است به توجه نیاز به رنگ مجدد داشته باشد.

 

رنگ لایه لایه شده یا پوسته پوسته شدن

هنگامی که رنگ ساختمان پوسته پوسته می‌شود، نشانه‌ای از نیاز به رنگ آمیزی مجدد است. قبل از شروع به رنگ آمیزی، آماده سازی مناسب سطح با تمیز کردن، سنباده زدن و بتونه کاری برای حذف لایه‌های پوسته پوسته شده و اطمینان از چسبندگی و ماندگاری بیشتر رنگ ضروری است.

 

پاک شدن شدن یا تغییر رنگ

پاک شدن، کمرنگ شدن یا تغییر رنگ قابل توجه در رنگ نمای ساختمان، نشانه‌ای از نیاز به رنگ آمیزی مجدد نما است. نور شدید خورشید، شرایط آب و هوایی، باران و برف باعث می شوند که رنگ به مرور زمان کیفیت خود را از دست بدهد.

 

تاول زدن یا حباب زدن

ظاهر شدن حباب ها یا تاول ها روی سطح رنگ شده اغلب در نتیجه مسائل مربوط به رطوبت مانند بارش برف و باران است. نفوذ آب در پشت رنگ می تواند باعث بلند شدن آن و ایجاد حباب شود. آب بندی مناسب شکاف ها، ترک ها و اطمینان از اعمال پرایمر مقاوم در برابر رطوبت می تواند از این امر جلوگیری کند.

 

گچ زدن

گچینگ یا گچ زدن زمانی اتفاق می‌افتد که رنگ به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید خراب می‌شود و منجر به تشکیل بقایای پودری و گچ مانند روی سطح می‌شود. این موضوع بر اهمیت استفاده از رنگ‌های باکیفیت و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش که برای کاربردهای بیرونی طراحی شده‌اند، تاکید می‌کند.

 

ترک خوردن

ترک در رنگ ممکن است به دلیل نوسانات دما و تغییرات رطوبت ایجاد شود. رنگ های با کیفیت برای مقاومت در برابر این عوامل محیطی فرموله شده‌اند، اما ترک خوردن رنگ در طول زمان اجتناب ناپذیر است و رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب و یا دیگر روش‌ها چاره کار است.

 

بخوانید: رنگ آمیزی چوب ترموود

رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب

رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب

رنگ آمیزی نمای ساختمان که از خدمات شرکت‌ای عمرانی- ساختمانی است، به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. استفاده از بالابرها و نصب داربست، از قدیم برای انجام کارهای ساختمانی در ارتفاع، مرسوم است. در دو دهه گذشته برای انجام کارهای عمرانی و ساختمانی در ارتفاع، روشی جدید به نام دسترسی با طناب استفاده می‌شود. در روش رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب افراد خدمات رسان با طناب از ساختمان آویزان می‌شوند و خدمات مربوطه را انجام می‌دهند. افرادی که در ارتفاع با طناب کار می‌کنند، افرادی معمولی نیستند و همگی در این زمینه آموزش‌های تخصصی دیده‌اند.

در روش رنگ آمیزی نما به روش دسترسی با طناب، طناب‌ها به نقاط تکیه‌هی محکمی روی ساختمان، بسته شده و فرد از آن نقاط با طناب آویزان می‌شود. ارتفاع طناب قابل تنظیم است و نیروی رنگ کار با تنظیم ارتفاع، قسمت‌ای مختلف نمای ساختمان را رنگ آمیزی می‌زند.

بخوانید: نحوه شستشوی نمای شیشه ای ساختمان با هزینه آن

مزایای رنگ آمیزی نما با طناب

رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب نیز نسبت به روش‌های سنتی رنگ آمیزی محبوبیت بیشتری دارد. با اینکه روش دسترسی با طناب نیاز به مهارت و آموزش دارد و نیازمند نیرو و تکنسین متخصص است، نسبت به روش‌های سنتی رنگ آمیزی نمای ساختمان در ارتفاع، ترجیح داده می‌شود. مهمترین مزایای رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب عبارتند از:

  • صرفه اقتصادی دارد.
  • سرعت انجام کار بالا است.
  • ایمنی کار بالایی دارد.

رنگ آمیزی نمای برج تهران

مراحل رنگ آمیزی نمای ساختمان به روش دسترسی با طناب

در رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب مانند دیگر روش‌های رنگ کردن نمای ساختمان‌ا، قبل از اقدام به رنگ آمیزی نیاز است سطح نما پرداخت کاری شود تا رنگ به صورت یکنواخت و با چسبندگی کافی روی سطح بنشیند. مراحل رنگ آمیزی نمای ساختمان به روش دسترسی با طناب عبارتند از:

  • آماده سازی تجهیزات کار در ارتفاع با طناب و بستن طناب یا راپل به نقاط تکیه گاه در نظر گرفته شده.
  • شستشوی کامل سطح نما و حذف آلودگی‌ها، گرد و غبار، چربی‌ها و… به کمک شوینده مناسب.
  • تعمیر و باز سازی مناطق آسیب دیده.
  • سمباده کشی برای حذف قسمت‌های اضافی باقی مانده روی سطح و یکنواختی سطح نما.
  • اجرای مقدمات رنگ کاری مانند پرایمرهای رنگی.
  • رنگ آمیزی نمای ساختمان.

بخوانید: چرا شستشو نمای ساختمان با طناب

رنگ آمیزی نمای ساختمان در ارتفاع با الوارتفاع

مجموعه الو ارتفاع با کادری مجرب و با مهارت در زمینه انجام امور ساختمانی و عمرانی در ارتفاع، بطور تخصصی در حوزه رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب فعالیت دارد. در مجموعه الو ارتفاع که جز اولین اکیپ‌های فعال در صنعت خدمات عمرانی دسترسی با طناب است، تمامی اعضا در سطح بین الملی برای کار در ارتفاع با طناب آموزش دیده‌اند و در امور تخصصی عمرانی نیز مهارت بالایی دارند. بنابراین با خیال راحت نقاشی نمای ساختمان خود را به الو ارتفاع بسپارید.

 

هزینه رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب

هزینه رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب با توجه به فاکتورهای زیر تعریف می‌شود.

  • مساحت سطح نمای ساختمان: مجموعه الو ارتفاع برای هر متر مربع از نما قیمتی تعیین می‌کند. بنابراین هرچقدر مساحت بالاتر، قیمت تمام شده بیشتر خواهد بود.
  • پرداخت‌های قبل از رنگ کاری: هرچقدر نما بیشتر آسیب دیده باشد و خدمات قبل از رنگ کاری بیشتر باشد، قیمت رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب بیشتر خواهد بود.
  • نوع تجهیزات و مواد و مصالح مورد نیاز رنگ آمیزی.
  • نوع نقاشی ساختمان.
  • نوع رنگ انتختاب شده برای رنگ آمیزی.
  • ارتفاع ساختمان.
پست قبلی

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با طناب و هزینه آن در تهران

پست بعدی

نظافت نمای ساختمان ، چرا باید نمای ساختمان تمیز شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الو ارتفاع - خدمات دسترسی با طناب

دسترسی به نقطه ای که میخواهید… .