نظافت نمای ساختمان کار ساده ای نیست!!!

شست و شوی نمای ساختمان با واتر جت - الو ارتفاع

نظافت نمای ساختمان کار ساده ای نیست. تمیز کردن نمای ساختمان بدون آسیب رساندن به آن بسیار مهم است. از این رو شما باید خدمات یک شرکت تمیز کننده نمای حرفه ای مانند الو ارتفاع  را انتخاب کنید. در این مقاله به بررسی تمیز کردن نما و چندین جنبه از تمیز کردن نما که مهم می پردازیم.

نظافت نما چیست؟

نظافت نما فرآیند تمیز کردن سطح بیرونی ساختمان است. که به تمیز کردن پنجره نیز معروف است. شست و شوی نما یکی از روش های تخصصی نظافت  می باشد که توسط تکنسین حرفه ای قابل انجام است. این فرآیند معمولاً با استفاده از ابرو طی و ابزارهای مشابه برای حذف آلودگی از سطح دیوارهای بیرونی و پنجره‌های ساختمان آغاز می‌شود.

چرا تمیز کردن نما مهم است؟

 تمیز کردن نما فرآیند مهمی است زیرا اولین چیزی است که مردم هنگام نگاه کردن به کسب و کار یا خانه شما می بینند. همچنین به تبلیغ برند، محصولات و خدمات شما کمک می کند. شست و شوی نما را می توان از طریق روش های مختلفی مانند استفاده از واترجت، تحت فشار برای تمیز کردن دیوارهای بیرونی  با استفاده از سیستم های دسترسی با طناب برای رسیدن به مکان های مرتفع بدون نیاز به بالا رفتن از نردبان انجام داد.

شست و شوی نمای ساختمان - الو ارتفاع

برای تمیز کردن نما به موارد زیر نیاز دارید:

  • شوینده فشار یا دستگاه تمیزکننده فشار بالا (واترجت) برای حذف آلودگی از سطوح بیرونی.
  • ابر و طی برای پاک کردن سطح پس از شستشو با فشار.

نحوه انجام نظافت نما

برای انجام نظافت نما به تجهیزات نظافت نما نیاز دارید که برای فرآیند شستشوی نمای ساختمان ضروری است. شما به یک واترجت  نیاز دارید که بتواند یک  آب با فشار بالا تولید کنید. یکی از بهترین راه ها برای تمیز کردن نما استفاده از واترجت پرفشار است.

اولین قدم در انجام نظافت نما، انتخاب نوع شوینده ای است که می خواهید استفاده کنید. انواع مختلفی از مواد شوینده با سطوح اثربخشی متفاوت وجود دارد، بنابراین مهم است که شوینده‌ای را انتخاب کنید که برای شرایط و نیازهای خاص شما مناسب باشد. سپس، از واترجت روی ساختمان استفاده کنید، مطمئن شوید که اجازه ندهید چیزی وارد شکاف یا شکافی شود که ممکن است به دام بیفتد. هدف اصلی در اینجا فقط از بین بردن آلودگی قدیمی از ساختمان است و در حین انجام این کار تا زمانی که با دقت خوب باشد، آسیب قابل توجهی وارد نخواهد شد.

انواع نظافت نما عبارتند از:

  1. روش تمیز کردن نما بر پایه آب

    • این روش محبوب ترین روش نظافت نما است زیرا از فشار آب به تنهایی برای شستشوی ساختمان استفاده می کند که در مقایسه با روش های دیگر باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. به هیچ مواد شیمیایی نیاز ندارد، فقط به آب تمیز و پمپ فشار بالا برای پاشش نیاز دارداز آب به عنوان محلول تمیز کننده استفاده می کنند. این بدان معنی است که هیچ ماده شیمیایی مضری در آن وجود ندارد و این امر آن را برای شما و خانواده شما ایمن می کند. سیستم‌های تمیز کردن نما بر پایه آب نیز سازگار با محیط زیست هستند زیرا به هیچ گونه مواد شیمیایی خشن یا عناصر سمی که به طور بالقوه می‌توانند به گیاهان یا حیات وحش در ملک شما آسیب بزنند، نیاز ندارند.ثابت شده است که سیستم های تمیزکننده نما بر پایه آب به همان اندازه در از بین بردن آلودگی از سطوح سخت مانند سنگ، بتن، آجر و کاشی بدون آسیب رساندن به خود ماده (برخلاف سایر روش های تمیز کردن نما) موثر هستند.

      تمیز کردن با فشار بالا(واترجت)تکنیکی است که از یک جت آب پرفشار برای حذف کثیفی و آبودگی از نمای ساختمان استفاده می کند.

      آب معمولاً با فشار حداکثر ۲۱۰ بار اعمال می شود . این روش در انواع ساختمان ها از جمله منازل، ادارات، بیمارستان ها و مدارس قابل استفاده است. تمیز کردن با جت آب با فشار بالا یک روش تمیز کردن نما مبتنی بر آب است.

  2. تمیز کردن نما بر اساس مواد شیمیایی

    • این روش شامل استفاده از مواد شیمیایی مانند جرمگیر ها و مواد اسیدی با درجه های مختلف  برای از بین بردن  کثیفی از نماها بدون آسیب رساندن به آنها است (این نوع به سازه های آجرکاری نیز آسیب نمی رساند).برای از بین بردن فلس های آهک تشکیل شده (رسوبات) که معمولاً در اطراف مراکز شهرهای بزرگ که در آن ساختمان های بلند زیادی نزدیک به هم در سطح خیابان وجود دار از روش وت بلاست استفاده میشود.در این روش از سیلیس ها برای از بین بردن رسوبات کمک گرفته میشود.

      رسوبات تنها با فشار آب از بین نمیروند ،پس باید با سیلیس ها (درجات مختلفی دارند ومتناسب با میزان رسوبات و نوع نمای ساختمان انتخاب میشوند)  با کمک سرنازل مخصوص که با فشار واترجت باعث پاشیدن سیلیس به سطح دارای رسوب  صورت میگیرد،اجرا شود.

محصولات مناسب برای تمیز کردن نما و شرکت های شستشو نما:

این نکات به شما کمک می کند انتخاب  درستی انجام دهید.

  • برای تمیز کردن پنجره ها(اگر نیاز هست) از محصولات تمیز کننده استفاده کنند.
  • همچنین مهم است که تمام تجهیزات مناسب را داشته باشند.

عینک؛ محافظ صورت؛ پیراهن آستین بلند ساخته شده از مواد مقاوم در برابر مواد شوینده؛ دستکش های لاستیکی که از کنار مچ دست شما بالا می روند. چکمه های کار زیره های ضد لغزش؛ کلاه ایمنی با ،هارنس های صنعتی ،ابزار های حمایتی، طناب های سالم و…..

شست و شوی نمای ساختمان - الو ارتفاع

نتیجه :

بنابراین، برای انجام تمیز کردن نما، شرکت های خدماتی کار در ارتفاع به چیزی بیش از ابر و طی و مواد شوینده  نیاز دارند. همچنین برای هر شغل به محصولات مناسب نیاز خواهد داشت که داشتن آنها از ضروری ترین موارد این کار است.

اگر قصد دارید نما خود را تمیز کنید، بهتر است از نکات، محصولات و روش هایی که در این مقاله ارائه کرده ایم استفاده کنید. ما به شما توصیه می کنیم که از خدمات متخصصان نظافت نما شرکت الو ارتفاع  استفاده کنید.

شست و شوی نمای ساختمان

ویکی

پست قبلی

نظافت نمای ساختمان ، چرا باید نمای ساختمان تمیز شود؟

پست بعدی

بیمه مسئولیت مدنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الو ارتفاع - خدمات دسترسی با طناب

دسترسی به نقطه ای که میخواهید… .

مشاوره و رزرو