از چه موادی برای شستشو نمای ساختمان استفاده کنیم؟

از چه موادی برای شستشو نمای ساختمان استفاده کنیم؟

همان اندازه که نظافت داخل ساختمان لازم و ضروری است باید به نظافت و شستشوی نمای بیرونی ساختمان نیز توجه داشته باشید زیرا نمای ساختمان به عنوان نقطه تعامل با اجتماع محسوب می‌شود. در واقع اگر ساختمان شما اداری باشد کثیفی‌های نما در جذب مشتری تاثیر منفی خواهد گذاشت و شما را به اندازه کافی حرفه‌ای نشان نخواهد داد. همچنین نمای ساختمان‌های مسکونی نیز به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی‌ها نیازمند شستشو و نظافت هستند که اگر به این نکته توجه شود و نظافت آن به طور منظم پیگیری گردد علاوه بر اینکه ارزش ساختمان افزایش پیدا می‌کند در جذب مستاجر و زیباسازی شهر نیز تاثیرگذار خواهد بود.
نکته‌ای که در شستشوی نمای ساختمان باید به آن توجه شود این است که متریال نمای ساختمان از چه موادی تشکیل شده است زیرا هر نوع متریالی با نوع خاصی از شوینده‌ها سازگاری دارد. نگهداری صحیح و اصولی از نمای ساختمان می‌تواند طول عمر و زیبایی آن را افزایش دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما عزیزان را با روش‌های شستشوی نمای ساختمان آشنا کنیم.

 

نحوه شستشو نمای ساختمان

با توجه به اینکه ساختمان‌های امروزی دارای چندین طبقه و ارتفاع زیاد هستند برای اینکه بتوانید نظافت نمای ساختمان خود را به صورت اصولی و حرفه‌ای انجام دهید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از نیروهای متخصص در این زمینه استفاده کنید. برای شستشوی نمای ساختمان با توجه به شرایط موجود روش‌های مختلفی وجود دارد.
نخستین اقدامی که پیش از انتخاب روش شستشوی نمای ساختمان باید به آن توجه داشته باشید این است که در ساختمان‌های با بیش از دو طبقه حتماً باید نصب داربست صورت گیرد .
در ادامه نحوه شستشو و مواد مناسب برای نظافت انواع نمای ساختمان را برای شما عنوان می‌کنیم.

1. نمای آجری

بهترین روش برای شستشوی نمای ساختمان آجری استفاده از مواد شوینده به همراه آب یا سرکه است. شاید برخی تصور کنند که از اسید نیز می‌توان در نظافت ساختمان‌های آجری استفاده کرد اما باید بگوییم که استفاده از اسید می‌تواند منجر به تخریب آجر گردد.

2. نمای کامپوزیتی

نمای ساختمان کامپوزیتی تشکیل شده از ورق‌های نازک آلومینیوم است. از آن‌جایی که این ورق‌ها از جنس فلز هستند در نتیجه شستشو و نظافت آن‌ها باید هنگامی صورت گیرد که تابش مستقیم نور خورشید وجود نداشته باشد تا بعد از شسشتو نما لکه‌دار نشود؛ یعنی بهترین زمان برای شستشوی نمای ساختمان کامپوزیتی اول صبح است. بهترین روش نیز برای شستشوی این نوع نماها استفاده از ابر یا طی یا فشار آب قوی با استفاده از تجهیزاتی مانند واترجت یا سرشیلنگ است.

3. نمای سیمانی

بهترین روشی که می‌توان از آن برای نظافت نمای ساختمان سیمانی استفاده کرد فشار آب بسیار بالا است که
این روش با استفاده از تجهیزات مانند سرشیلنگ، واترجت و سند بلاست امکان پذیر خواهد بود. توجه داشته باشید که فشار آب حتماً باید بالا باشد تا گرد و غبار و آلودگی‌ها به طور کامل از سطح ساختمان جدا گردد.

4. نمای سنگی

برای شست و شو و نظافت نمای ساختمان‌های سنگی روش‌های متنوعی وجود دارد. برای مثال می‌توان از ترکیب اسید و مواد شوینده یا فشار آب استفاده نمود. البته توجه داشته باشید که در هنگام شستشوی نمای ساختمان سنگی اگر قصد استفاده از ترکیب اسیدی را دارید با توجه به نوع سنگ غلظت اسید را کاهش دهید تا متحمل ضرر و زیان و آسیب به سنگ نشوید.

5. نمای شیشه‌ای

برای شستشوی نمای شیشه‌ای ساختمان می‌توانید از ترکیب تجهیزاتی مثل واترجت به همراه مواد شوینده مخصوص شیشه استفاده کنید.

6. نمای چوبی

نماهای چوبی به سرعت لکه‌دار می‌شوند به همین دلیل در صورت ایجاد آلودگی بهتر است که به سرعت نسبت به رفع آن اقدام کنید تا زدودن آلودگی‌ها با سختی همراه نباشد. در شستشو و نظافت نماهای چوبی می‌توان از فشار آب به همراه شوینده‌های ملایم مانند مایع دستشویی استفاده کرد.

7. نمای سرامیکی

قدم اول در شستشوی نمای ساختمان سرامیکی خیس و مرطوب کردن نما است. پس از آن نیز می‌توانید از دستگاه‌هایی مانند واترجت به همراه مواد شوینده مخصوص استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای نظافت نماهای سرامیکی باید از مواد شوینده با قدرت انحلال کم استفاده کرد تا به نما آسیبی وارد نشود.

8. نمای رومی

برای زدودن آلودگی‌ها از سطح نمای ساختمان رومی می‌توانید از فشار آب استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که فشار آب به میزانی نباشد که به نما آسیب وارد کند. این کار را می‌توانید با استفاده از دستگاه واترجت یا سرشیلنگ انجام دهید.

از چه موادی برای شستشو نمای ساختمان استفاده کنیم؟

دیگر مقالات الو ارتفاع: هزینه شستشوی نمای ساختمان

 

ارزان و به صرفه‌ترین مواد برای شستشوی نمای ساختمان

استفاده از مواد شوینده‌ای مثل پودر لباسشویی یا مایع دستشویی را می‌توان به عنوان ارزان و به صرفه‌ترین مواد برای شستشوی نمای ساختمان معرفی کرد که البته می‌توان این مواد را با آب یا سرکه ترکیب نمود تا خاصیت پاک کنندگی بیشتر و بهتری ارائه دهند.

 

تجهیزات برای شستشوی نمای ساختمان

تجهیزات شستشوی نمای ساختمان عبارتند از:

 1. استفاده از حرارت و بخار به همراه مواد شوینده

با توجه به اینکه نمای ساختمان در شهرها همواره در معرض آلودگی و انواع گرد و غبار است، در نتیجه پاک کردن آن‌ها به راحتی امکان‌پذیر نیست بلکه باید برای پاک کردن این آلودگی‌ها از مواد شوینده مخصوص استفاده کرد. برای اینکه زدودن این آلودگی‌ها راحت‌تر و بهتر صورت گیرد پس از خیساندن نما از شستشوی حرارتی و بخار استفاده می‌گردد.

2. استفاده از کارواش خانگی یا صنعتی

کارواش خانگی یا صنعتی وسیله‌ای است که آب را با فشار زیاد به نمای ساختمان می‌پاشد. در نتیجه آلودگی‌ها قدرت مقاومت کمتری در برابر شستشو خواهند داشت و با استفاده از این روش آلودگی‌ها بهتر و سریع‌تر محو خواهند شد.

3. استفاده از مواد شوینده به همراه سرکه

ترکیب مواد شوینده نظیر مایع ظرفشویی یا پودر لباسشویی به همراه سرکه می‌تواند در زدودن چربی‌ها و آلودگی‌های نمای ساختمان موثر و کاربردی واقع شود. اما نکته‌ای که باید در این روش به آن توجه شود این است که پس از آغشته کردن نما به این مواد به سرعت آن را با استفاده از آبپاش از نما بزدایید تا در اثر تابش نور خورشید این مواد روی نما لکه ایجاد نکند.

4. استفاده از واترجت

واترجت دستگاه مشابه کارواش صنعتی است و دقیقاً همان کاربرد را دارد. شما می‌توانید برای اینکه نظافت نمای ساختمان خود را به صورت بهتر انجام دهید در کنار استفاده از واترجت از مواد شوینده نیز استفاده نمایید.

5. استفاده از سرشیلنگ

برای اینکه آلودگی‌ها و گرد و غبار موجود روی نمای ساختمان به راحتی پاک شوند باید فشار آب بالا باشد. در نتیجه شلنگ‌های معمولی این فشار آب را در اختیار شما قرار نخواهند گذاشت. پس باید از آبپاش شیلنگ یا سرشیلنگ استفاده کنید.

6. استفاده از سند بلاست

این دستگاه مخصوص زدودن آلودگی‌ها و جرم‌های سنگین مثل زنگ زدگی یا رسوبات آهکی است که به کمک آن می‌توانید آلودگی‌های روی سنگ شیشه یا فلزات را بزدایید.

7. استفاده از اسید

شاید تاکنون مشاهده کرده باشید که نمای ساختمان‌های فلزی دچار زنگ زدگی شده باشند. برای زدودن این زنگ زدگی‌ها می‌توانید از اسید شویی استفاده کنید. در نهایت نیز فلزات را رنگ آمیزی کنید تا از زنگ زدگی مجدد آن‌ها در آینده جلوگیری به عمل آورید.

8. استفاده از پولیش و مواد نانو

پولیش یا مواد نانو خاصیت جلادهندگی و پاک کنندگی دارند. استفاده از این مواد تواند تا سال‌ها نمای ساختمان شما را در برابر نفوذ ریزگرد و آلودگی مصون نگه دارد.

 

دیگر مقالات الو ارتفاع: نکات مهم که قبل از شستشوی نمای ساختمان باید بدانید

 

جلوگیری از ایجاد لک بعد شستشو نما

استفاده از مواد نانو در شستشوی نمای ساختمان علاوه بر اینکه جلا و شفافیت بیشتری ایجاد می‌کند و دوام این پاکیزگی را افزایش می‌دهد از ایجاد هر نوع لکه پس از شستشو روی نما نیز جلوگیری به عمل می‌آورد.

 

نتیجه‌گیری

تیم الو ارتفاع با کادری مجرب و حرفه‌ای در زمینه شست و شوی نمای ساختمان با توجه به نوع آلودگی‌ها و نوع نمای شما از تجهیزات و مواد شوینده به خصوصی استفاده می‌کند تا حدالامکان علاوه بر پاک کردن عمیق آلودگی‌ها و گرد و غبارها طول عمر نمای ساختمان شما را نیز تضمین کند.

پست قبلی

مسئولیت ریزش سنگ نمای ساختمان چه کسی است؟

پست بعدی

شستشو نمای برج در تهران و هزینه نماشویی برج با طناب راپل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الو ارتفاع - خدمات دسترسی با طناب

دسترسی به نقطه ای که میخواهید… .