پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با طناب و هزینه آن در تهران

یکی از جدیدترین و کاربردی‌ترین اقدامات عمرانی در صنعت ساختمان سازی پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با طناب اس که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است .نمای ساختمان به عنوان اولین جزیی که از یک بنا به چشم می‌آید، اهمیت ویژه‌ای دارد. نماکاری ساختمان با سنگ علاوه‌ بر زیبایی ظاهری با هدف مقاوم سازی و سازگاری بیشتر با شرایط جوی، انجام می‌شود. اجرا و نصب سنگ نمای ساختمان‌ها با متدهای مختلفی دارد و از متریال متفاوتی در آن استفاده می‌شود. اما همواره این سوال مطرح می‌شود کهچگونه می‌توان یک نمای ایمن و مقاوم داشت و از ریزش نمای ساختمان و بروز خسارت‌های مالی و جانی جلوگیری کرد؟ استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان از جمله مهم‌ترین اقدامات در جهت مقاوم سازی و ایمنی سنگ نماهای نصب شده است. سوال دیگر این است که اجرای نمای ساختمان به خصوص در ساختمان‌های بلند چگونه انجام می‌شود؟

اجرای پیچ و رولپلاک نما به سه روش مختلف انجام می‌شود که در این مقاله به طور خاص به بررسی روش پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با طناب خواهیم پرداخت.

 

پیچ و رولپلاک نما چیست؟

یکی از ابزارآلاتی که در اجرای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، پیچ و رولپلاک است. این ابزار شامل یک پیچ فلزی خودکار تخت است که درون یک محفظه پلاستیکی رزوه شده به نام رولپلاک قرار گرفته و در محل اتصال محکم می‌شود. البته اینگونه نیست که تنها پیچ و رولپلاک‌ها عامل اتصال سنگ‌های سنگین به سطح دیوار نما باشند. درواقع از پیچ و رولپلاک برای حفظ ایمنی و جلوگیری از ریزش سنگ نماها استفاده می‌شود. ریزش سنگ نما به دلایل مختلفی همچون نشست زمین، زلزله و عومل جوی و اقلیمی همچون در معرض باد و باران و برف قرار داشتن نما اتفاق می‌افتد.

تیم حرفه ای الوارتفاع آماده ارائه خدمات حرفه ای پیچ و رولپلاک نما ساختمان در تهران است. جهت مشاوره و دریافت قیمت با شماره 09122824901 تماس بگیرید.

بخوانید: هزینه پیچ رولپلاک نمای ساختمان قیمت جدید 1403 در تهران

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

روش‌های  اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

همانطور که در قسمت قبل هم اشاره کردیم، استفاده از پیچ و رولپلاک از بهترین و موثرترین روش‌های حفظ ایمنی نمای ساختمان و جلوگیری از ریزش و تخریب سنگ نما در اثر عواملی همچون نشست، زلزله و… است. حال این سوال پیش می‌آید که چگونه پیچ و رولپلاک درون نما نصب شده و باعث جلوگیری از ریزش آن می‌شود؟

برای نصب رولپلاک درون سنگ نما ابتدا باید محل‌های اتصال و قرار گیری پیچ و رولپلاک درون نما مشخص شده و سپس توسط یک درل در این محل‌ها سراخ‌هایی پیش حفاری می‌شوند. پس از ایجاد این سوراخ‌ها، رول پلاک درون آن‌ها قرار گرفته و محکم می‌شود. در ادامه پیچ درون رولپلاک رزوه شده محکم می‌شود. بدین صورت اتصال ایجاد شده و استحکام اتصال سنگ نما به دیوار افزایش می‌یابد.

نصب و اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان به دو روش مختلف انجام می‌شود. روش اول استفاده از داربست است. در این روش بر روی سطح نمای ساختمان داربست نصب و بسته می‌شود. شخص نصاب پیچ و رولپلاک روی داربست رفته و در محل‌های مورد نیاز پس از سوراخکاری اولیه، پیچ و رولپلاک نما را نصب می‌کند.

روش دوم استفاده از طناب یا راپل برای نصب پبچ و رولپلاک نمای ساختمان در ارتفاع است.

 

بخوانید: تجهیزات لازم جهت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با طناب

در بین دو روش اجرای پیچ  رولپلاک، روش دسترسی با طناب یا راپل که روشی جدیدتر است، محبوبیت بیشتری دارد. در این روش نیازی به نصب داربست نبوده و فرد نصاب به کمک یک طناب یا راپل از ساختمان آویزان شده و کار نصب پیچ و رولپلاک بر روی نمای سنگی ساختمان‌ها را انجام می‌دهد. روش دسترسی با طناب روشی نوین است که انجام کارهای خدمات ساختمانی در ارتفاع را بسیار راحت و سریع کرده است. البته توجه شود که استفاده از این متد نیاز به آموزش و مهارت دارد و افرادی که آموزش ندیده‌اند، امکان انجام کار در ارتفاع با طناب را نخواهند داشت.

در روش دسترسی با طناب برای مقاوم سازی بنای ساختمان با پیچ و رولپلاک، فرد نصاب آموزش دیده، ابتدا محل‌های نصب پیچ و رولپلاک را مشخص کرده و با یک مته یا دریل در این محل‌ها سوراخ‌هایی متناسب با سایز پیچ و رولپلاک حفاری می‌کند. سپس رولپلاک را درون حفره ایجاد شده قرار داده و پیچ را درون آن محکم می‌کند. فاصله قرار گیری پیچ و رولپلاک‌ها از یکدیگر و تعداد این اتصال دهنده‌ها باید با توجه به نیاز و شرایط ساختمان به درستی توسط نصاب تشخیص داده شود تا اتصالی مستحکم و ایمن داشته باشیم.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

بخوانید: مسئولیت ریزش سنگ نمای ساختمان چه کسی است؟

چرا استفاده از طناب در پیچ و رولپلاک نمای ساختمان اهمیت دارد؟

استفاده از طناب در اجرا و مقاوم سازی سنگ نمای ساختمان با پیچ و رولپلاک از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است. صرفه اقتصادی استفاده از طناب به جای داربست به دو دلیل است. دلیل اول این است که نصب و باز کردن  دار بست نیازمند صرف زمان زیادی است که زمان بالا در مجموع هزینه کار را افزایش می‌دهد. دلیل دوم این است که نصب داربست خود نیازمند فراهم کردن تجهیزات داربست و صرف هزینه است. از طرفی اجرای کار با طناب سریع‌ر انجام می‌شود. بنابراین اجرای نمای ساختمان به روش دسترسی با طناب امروزه محبوبیت بیشتری دارد و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

 

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با طناب در تهران

اگر به دنبال یک گروه و مجموعه حرفه‌ای برای اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در تهران و حومه هستید، الو ارتفاع را به خاطر بسپارید. تمامی اعضای مجموعه خدمات عمرانی در ارتفاع الو ارتفاع، افرادی کار آزموده و حرفه‌ای هستند که کلیه آموزش‌های لازم را در سطح ملی و بین المللی با دریافت مدارک معتبر، گذرانده‌‌اند. الو ارتفاع با بیش از 12 سال سابقه در زمینه کارهای عمرانی در ارتفاع، جز اولین اکیپ‌های کار در ارتفاع با طناب است. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از نحوا اجرا و قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با طناب از طریق شماره‌های درج شده در سایت aloertefa.com با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

بخوانید: بررسی علت های ریزش سنگ نما

هزینه پیچ و رولپلاک نما با طناب

هزینه‌ای که بابت اجرای پیچ و رولپلاک نا با طناب پرداخت می‌شود، همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم، به مراتب کمتر از اجرای پیچ و رولپلاک نما با داربست است. زیرا نصب داربست خود مستلزم صرف هزینه و وقت است که بطورکل این زمان و هزینه اضافی بطور کلی قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان را بالا می‌برد.

هزینه پیچ و رولپلاک نما با طناب نیز خود تحت تاثیر پارامترهای مختلفی است. از جمله این پارامترها می‌توان به نوع سنگ استفاده شده در نما، نوع، جنس و سایز پیچ و رولپلاک استفاده شده، تعداد پیچ و رولپلاک‌ای مورد نیاز برای نصب نما، مساحت و ارتفاع کار و از همه مهم‌تر مهارت گروه اجراکننده اشاره کرد. با الو ارتفاع شما با پرداخت هزینه‌‌ای مناسب از خدمات یک اکیپ حرفه‌ای بهره خواهید برد و خدماتی تضمین شده دریافت خواهید کرد.

پست قبلی

چرا شستشو نمای ساختمان با طناب

پست بعدی

نظافت نمای ساختمان ، چرا باید نمای ساختمان تمیز شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الو ارتفاع - خدمات دسترسی با طناب

دسترسی به نقطه ای که میخواهید… .