عایق نمای ساختمان – عایق رطوبتی دیوار چیست؟

عایق نمای ساختمان 1 عایق رطوبتی دیوار چیست؟

عایق نمای ساختمانعایق رطوبتی دیوار چیست؟ – هنگامی که صحبت از عایق رطوبتی دیوارها می شود، اولین چیزی که به ذهن می رسد عایق رطوبتی دیوارهای ساختمان است، اما عایق رطوبتی دیوار برای بسیاری از سازه های دیگر مانند پل ها، تونل ها و راهروها نیز اهمیت حیاتی دارد. بنابراین داشتن دانش عمیق در مورد عایق رطوبتی دیوارها که در بسیاری از زمینه های زندگی با آن مواجه هستیم مفید است. با این حال، قبل از اینکه در مورد فرآیند عایق رطوبتی اعمال شده روی دیوارها صحبت کنیم، می خواهیم اطلاعاتی در مورد عایق رطوبتی به طور کلی ارائه دهیم.

بر این اساس، عایق رطوبتی فرآیندی است که با مواد معدنی عایق رطوبتی انجام می شود تا به عنوان مانعی در تماس احتمالی سازه با آب عمل کرده و از تلفات عملکرد سازه جلوگیری کند. مواد  ضد آب به طور ویژه برای محافظت از سازه در برابر عواملی که ممکن است برای سازه خطرآفرین باشد، مانند خوردگی،  تلفات استحکامی که ممکن است در تماس با آب رخ دهد، ساخته شده‌اند.

عایق کاری نمای ساختمان یکی از مهمترین مواردی است که باید در هنگام ساخت ساختمان به آن توجه داشته باشیم. در این مقاله قیمت عایق کاری و انواع روش های عایق کاری را مورد بررسی قرار داده ایم.

عایق رطوبتی دیوار چیست؟

عایق رطوبتی دیوار چیست؟ وقتی از شما می پرسند که عایق رطوبتی دیوار چیست، تصاویر سیستم های دیوار داخل و خارج ساختمان به ذهن شما میرسد. در حالی که دیوارهای داخلی برای جداسازی ساختمان مناطق کاربری استفاده هستند، دیوارهای بیرونی سیستم هایی هستند که از ساختمان محافظت می کنند و بنابراین مستقیماً تحت تأثیر شرایط آب و هوایی قرار می گیرند. – عایق نمای ساختمان – عایق نمای ساختمان چیست؟

مواد معدنی عایق رطوبتی دیوار به موادی گفته می‌شود که بر روی دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان از فونداسیون تا پشت بام از نفوذ  آب جلوگیریمیکنند و به عنوان مانعی بین آب و ساختمان عمل می‌کنند و از تلفات احتمالی  جلوگیری می‌کنند.

پس اهمیت عایق رطوبتی دیوار چیست؟ در صورت عدم اجرای صحیح عایق کاری دیوار چه مشکلاتی پیش خواهد آمد؟

چرا عایق رطوبتی دیوار مهم است؟

تکمیل صحیح فرآیند عایق رطوبتی بین خاک و ساختمان در هنگام ساختنساختمان، برای ساختمان حیاتی است.

فونداسیون و دیوارهای پرده ای بین ساختمان و خاک باید با مواد عایق رطوبتی صحیح محافظت شود تا ساختمان در اثر رطوبت و ریشه گیاه آسیب نبیند. در غیر این صورت ساختمان دائماً از پی در معرض آب قرار می گیرد و در اثر خوردگی شروع به پوسیدگی می کند. این از دست دادن عملکرد باعث نتایج غیر قابل برگشت خواهد شد. پنجره ها منطقه مهمی را در سیستم های دیوار بیرونی نقش مهمی ایفا  می کنند. از آنجایی که آنها یک انتقال مستقیم بین آب و فضای داخلی ایجاد می کنند، عایق رطوبتی باید در هنگام نصب سیستم های دیوار بیرونی به درستی تکمیل شود.

عایق نمای ساختمان - عایق رطوبتی دیوار چیست؟

در صورتی که در هنگام نصب پنجره ها عایق رطوبتی صحیحی بر روی دیوارها و لبه های پنجره اعمال نشود، آب مستقیماً وارد ساختمان می شود که باعث کاهش عملکرد می شود. به دلیل رطوبت و نشت احتمالی آب ممکن است در نواحی داخلی دیوارها رطوبت ایجاد شود و در صورت پیشرفت این وضعیت، باکتری و قارچ ایجاد می شود. (عایق نمای ساختمانعایق نمای ساختمان چیست؟) این سازندهای بیولوژیکی نیز باید با مواد ضد آب مناسب دیوار تعمیر شوند. بنابراین برای جلوگیری از تشکیلاتی که مشابه اینها به ساختمان و سلامت انسان آسیب می زند، باید در مرحله نصب با مواد عایق رطوبتی مناسب کار کرد.

کدام مواد معدنی ساختمانی باید برای عایق رطوبتی دیوار استفاده شود؟

محصولی تك جزئی، پایه آب، انعطاف پذیر با تنوع رنگی كه به منظور ایجاد لایه دكوراتیو و آببند بر روی كف بام ها، سرویس ها،‌ نماهای جانبی ساختمان ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت دمائی 180+ الی 40- درجه سانتیگراد، انعطاف پذیری بسیار بالا، مقاومت در برابر نور خورشید و كلیه عوامل جوی هزینه پایین نسبت به ایزولاسیون هایی چون ایزوگام، قیرگونی و … و اجرای سریع و آسان، موجب شده تا از این محصول به عنوان جایگزین مناسب و مطمئن محصولات و روشهای متداول استفاده گردد.

عدم نیاز به تخریب لایه های سطحی موجود و امكان اجرای آن بر روی آسفالت، سطوح فلزی و گالوانیزه، كلیه سطوح بتنی و سیمانی و … موجب گشته تا از آن، چه در زمان ساخت و چه در زمان بهره برداری از فضاها استفاده كرده و عایق و پوششی دكوراتیو، مطمئن و نفوذناپذیر را بر روی سطح اعمال نمود. آببندی، نشتی گیری و مرمت كلیه سازه های بتنی نیروگاهی، پالایشگاهی، آب و فاضلاب، نفت و گاز و پتروشیمی

پایین بودن كیفیت سازه های بتنی نگهدارنده و انتقال دهنده مایعات و نیز نفوذ آب و عوامل خورنده فاضلابی و محیطی از سطوح مثبت و منفی از مهمترین دلایل تخریب این سازه ها می باشند.

ترمیم سطوح بتنی در محیط های خیس و خشك، اعمال خاصیت آببندی دائمی در عمق بتن موجود، جلوگیری از ادامه خوردگی ایجاد شده در آرماتورها و سطوح فلزی و نیز تقویت و ترمیم آنها با استفاده از محصولات و تكنیكهای اجرائی این شركت با هدف دوام و پایداری و كاهش هزینه های آتی پروژه ها امكان پذیر می باشد.
نشتی گیری مخازن، كلاریفایرها، لوله های انتقال آب و فاضلاب بدون نیاز به تخلیه آب یا فاضلاب و قطع كامل جریان در داخل لوله ها از جمله مزایای محصولات مورد استفاده است
جلوگیری از نفوذ آبهای زیرسطحی و نم و رطوبت به داخل سازه هایی چون چاله، آسانسورها، استخرها، Valve Pit، تونل، پاركینگ ها و … به صورت دائمی
در این مطلب  به بررسی مواد معدنی عایق رطوبتی مناسب برای عایق کاری   دیوار و سطوح در معرض رطوبت بالا ، عایق رطوبتی بین پنجره و دیوار، کپک زدن و ایجاد قارچ بر روی دیوار ناشی از آب و رطوبت صحبت کردیم.

عایق نمای ساختمان - عایق رطوبتی دیوار چیست؟

از طرفی وقتی صحبت از عایق رطوبتی دیوار می شود، فقط این مواد نباید به ذهنشان خطور کند. زیرا عایق رطوبتی دیوارها دارای حوزه های کاربردی بسیار متنوعی است. به همین دلیل، انتخاب مواد مناسب با توجه به دامنه و حوزه کاربرد بسیار مهم است. نباید فراموش کرد که عایق رطوبتی موضوع بسیار گسترده ای است. هر زمینه، هر برنامه کاربردی به محصول متفاوتی نیاز دارد. ما به عنوان کارشناس، تمام نیازهای عایق رطوبتی ساختمان ها را شناسایی و بررسی میکنیم.

شما می توانید برای خرید محصولات عایق رطوبتی مناسب با نیاز خود با تیم متخصص الوارتفاع مشورت کنید.

پوشش درز انقطاع ساختمان

پست قبلی

معماری نورپردازی نما

پست بعدی

هزینه شستشوی نمای ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الو ارتفاع - خدمات دسترسی با طناب

دسترسی به نقطه ای که میخواهید… .

مشاوره و رزرو