معرفی بهترین مواد برای پاک کردن شوره آجرنما

پاک کردن شوره آجرنما

آجر نما به عنوان یکی از زیباترین مصالح برای ساخت نمای ساختمان محسوب می‌شود. اما برای اینکه آجرنمای ساختمان شما به مدت طولانی‌تری زیبایی خود را حفظ کند لازم است نسبت به نظافت و شستشوی آن به طور منظم اقدام کنید. عواملی مانند وجود رطوبت یا بارش برف و باران باعث ایجاد شوره در آجر نما می‌شود. اگر منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید دارای آب و هوای گرم باشد احتمال شوره زدن آجر نما کمتر خواهد بود زیرا گرمای هوا به سرعت رطوبت موجود را تبخیر می‌کند. اما در مناطقی با آب و هوای سرد سیرتر احتمال ایجاد شوره در آجر نما بیشتر خواهد بود. البته لازم است عنوان کنیم که نوع ملات به کار رفته در ساخت نما و همچنین کیفیت آجر نما نیز در ایجاد شوره تاثیرگذار خواهد بود.
جهت شست و شوی آجرنما و از بین بردن شوره آن ابتدا باید دلیل اصلی که منجر به شوره زدن آجر نما شده است را پیدا کرد و سپس با استفاده از مواد و متریال مخصوص نسبت به از بین بردن آن اقدام نمود. در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما عزیزان را با بهترین مواد برای پاک کردن شوره آجرنما و روش‌های رفع شوره آجرنما آشنا کنیم.

 

انواع روش‌ها و بهترین مواد برای پاک کردن شوره آجر نما

برای تشخیص بهترین مواد برای پاک کردن شوره آجر نما و اینکه بهترین روش برای این منظور استفاده از کدام تجهیزات است ابتدا لازم است ریشه اصلی شوره زدن آجر نما و نوع آجرها مشخص گردد. پس از آن می‌توانید با استفاده از مواد و روش‌های زیر نسبت به رفع شوره آجرنما اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: شستشو نمای برج در تهران و هزینه نماشویی برج با طناب راپل

 استفاده از جریان قوی فشار آب

یکی از روش‌های متداول برای شستشوی نمای ساختمان از جمله آجرنما استفاده از فشار آب است. فشار آب می‌تواند شوره‌ها و سایر آلودگی‌های موجود روی آجرنما را از بین ببرد. البته نکته‌ای که در این زمینه اهمیت دارد این است که باید بلافاصله پس از شستشوی نمای آجری نسبت به خشک کردن آن اقدام کنید تا رطوبت و نمک باقیمانده آب باعث ایجاد شوره مجدد نگردد.

پاک کردن شوره آجرنما1

استفاده از روش برس زنی

از آن‌جایی که شوره موجود روی آجرنما به صورت خشک است می‌توانید به راحتی و بدون استفاده از آب نیز این آلودگی را برطرف کنید. به این صورت که شما می‌توانید با استفاده از برس سیمی یا پلاستیکی شوره‌ها را از آجر نما جدا کنید. البته توجه داشته باشید که اگر برای از بین بردن شوره‌ها در روش برس زنی از برس سیمی استفاده می‌کنید این کار را کاملاً با دقت و بدون وارد کردن فشار زیاد انجام دهید زیرا در صورت وارد کردن فشار زیاد به برس‌های سیمی رد آن روی آجر نما باقی خواهد ماند و این کار به زیبایی نمای شما آسیب می‌رساند.

بیشتر بخوانید: مسئولیت ریزش سنگ نمای ساختمان چه کسی است؟

استفاده از محلول‌های خاص

مجموعه‌هایی که خدمات شستشوی نما را ارائه می‌دهند با توجه به نوع متریال نما که در اینجا آجر نما است و با توجه به نوع آلودگی از محلول‌های خاصی استفاده می‌کنند تا آلودگی، کپک و شوره‌های موجود را از بین ببرند. بدین ترتیب با استفاده از این محلول‌ها و به کمک ابر، طی و … می‌توان به راحتی شوره آجر نما را از بین برد و نمایی تمیز برای ساختمان ایجاد کرد.
برخی از محلول‌هایی که می‌توان برای رفع شوره آجرنما از آن‌ها استفاده کرد عبارتند از جوهر نمک، ترکیب سرکه با آب گرم، ترکیب جوهر نمک با آب، ترکیب اسید فسفریک با آب.

استفاده از سرکه

یکی از روش‌های کم خطر و بدون ضرر برای از بین بردن برخی از شوره‌های موجود روی آجر نما استفاده از سرکه است. اما نکته‌ای که در استفاده از سرکه برای از بین بردن شوره‌های آجر نما وجود دارد این است که برخی از شوره‌ها در واکنش با سرکه نه تنها از بین نمی‌روند افزایش می‌یابند. پس باید توجه داشته باشید که ابتدا نوع شوره و نمک را تشخیص دهید و سپس نسبت به برطرف کردن آن با استفاده از سرکه اقدام نمایید. روش استفاده از سرکه برای از بین بردن شوره آجرنما نیز به این صورت است که سرکه را روی آجر نما بکشید و سپس با استفاده از آب بدون کلر آن را بشویید.

بیشتر بخوانید: قبل از رزین نمای ساختمان این مقاله را بخوانید!

استفاده از سند بلاست

برای از بین بردن شوره آجر نما با استفاده از دستگاه سند بلاست لازم است که جریان هوا و ماسه از طریق ایجاد فشار و به صورت پاششی روی شوره‌ها ریخته شود. شما می‌توانید پس از استفاده از دستگاه سند بلاست برای جلوگیری از آلودگی مجدد و شوره زدن دوباره آجرنما از مواد نانو برای شستشوی آجر نما استفاده کنید.

شستشو شوره آجر نما

استفاده از واترجت

استفاده از واترجت برای از بین بردن شوره آجرنما نیز دقیقاً مشابه استفاده از جریان فشار قوی آب است. استفاده از فشار قوی آب برای از بین بردن آلودگی‌های نما با استفاده از روش‌های مختلفی از جمله سرشیلنگ مخصوص یا واترجت و … امکان‌پذیر است. در واقع فشار زیاد آب تمرکز را روی قسمت‌های مختلف آجر نما بالا می‌برد و در نهایت دیوار از انواع آلودگی‌ها و شوره پاک می‌گردد. اما همانطور که عنوان کردیم در این روش باید بلافاصله آب روی سطح آجر نما خشک شود تا پس از تبخیر آب روی آجرنما مجدداً شاهد ایجاد شوره نباشیم.

بیشتر بخوانید: هزینه شستشوی نمای ساختمان

نتیجه‌گیری

بهترین مواد برای پاک کردن شوره آجرنما با بررسی نوع شوره و آجر تعیین می‌گردد. به همین دلیل ما در این مقاله به طور مختصر و کلی روش‌ها و موادی که می‌توان در رفع شوره آجرنما استفاده کرد را به شما عزیزان معرفی کردیم. در نتیجه بهتر است برای کسب نتیجه مطلوب در شستشوی آجرنما و رفع شوره از نیروهای متخصص و آموزش دیده در این زمینه استفاده کنید تا با استفاده اشتباه از مواد و روش‌های غیرتخصصی و غیراصولی به نمای ساختمان خود آسیب وارد نکنید و با خطای انسانی باعث کاهش طول عمر آن نشوید.

پست قبلی

شستشو نمای برج در تهران و هزینه نماشویی برج با طناب راپل

پست بعدی

نحوه ایزوگام نما با طناب و هزینه آن در سال 1403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الو ارتفاع - خدمات دسترسی با طناب

دسترسی به نقطه ای که میخواهید… .