نحوه ایزوگام نما با طناب و هزینه آن در سال 1403

نحوه ایزوگام نما با طناب و هزینه آن

ایزوگام به عنوان یک لایه عایق حرارتی و رطوبتی محسوب می‌شود که از آن جهت جلوگیری از نفوذ آب باران یا رطوبت ناشی از برف و باران و … به داخل ساختمان استفاده می‌شود. در نتیجه می‌توان از ایزوگام در نقاط مختلف ساختمان مانند سقف، استخر، سرویس بهداشتی و … که احتمال نشت رطوبت در آن‌جا وجود دارد استفاده کرد.
ایزوگام تشکیل شده از نوعی الیاف مصنوعی به همراه قیر است که با استفاده از حرارت شکل انعطاف پذیری به خود می‌گیرد و قابل اجرا می‌گردد.
امروزه از ایزوگام برای نمای ساختمان نیز استفاده می‌شود تا از نفوذ هرگونه رطوبت به داخل ساختمان و کاهش عمر نما جلوگیری شود. به این نوع از ایزوگام‌ها که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند ایزوگام نما گفته می‌شود که دارای نمونه‌های ساده و طرح‌دار هستند.
برای اینکه ایزوگام نمای شما کارایی مطلوب را ارائه دهد باید نصب آن به صورت تخصصی و اصولی صورت گیرد. نصب ایزوگام نما به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که ما در این مقاله شما را با اجرای ایزوگام نما با طناب و هزینه آن آشنا خواهیم کرد تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید و بتوانید یک مجموعه خدماتی معتبر و حرفه‌ای را برای ایزوگام نمای ساختمان خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: قبل از رزین نمای ساختمان این مقاله را بخوانید!

اجرای ایزوگام نما با طناب

ایزوگام نما با طناب در واقع استفاده از روش راپل کاری است. این روش نسبت به اجرای داربست هزینه کمتری را می‌طلبد و همچنین امکان دسترسی به نقاط با دسترسی کم مانند دیوارهای کناری و کنج سینه کفتری و … را نیز فراهم‌می‌کند.
یکی دیگر از مزایای اجرای ایزوگام نما با طناب نسبت به استفاده از داربست این است که راپل کار حین اجرای ایزوگام نما به صورت عمودی همزمان با پیاده‌سازی ایزوگام‌ها از نمای ساختمان فرود می‌آید. در نتیجه کیفیت نهایی اجرای ایزوگام نما در این روش بسیار بهتر از روش‌های دیگر خواهد بود چرا که راپل کار تسلط بیشتری روی اجرا خواهد داشت.
نکته قابل توجهی که باید در اجرای ایزوگام نما با طناب رعایت شود این است که حتما قبل از شروع به کار باید ایمنی لازم رعایت گردد. منظور از رعایت ایمنی در نصب ایزوگام نما با طناب استفاده از کلاه، دستکش و سایر تجهیزات ایمنی است تا هیچگونه خطری سلامت کادر اجرایی را تهدید نکند.
ایزوگام نما می‌تواند به طور همزمان به عنوان عایق رطوبتی، حرارتی و صوتی کاربرد داشته باشد به همین دلیل استفاده از آن یک روش اقتصادی برای عایق‌بندی محسوب می‌شود. اما باید توجه داشته باشید که آنچه کیفیت اجرای ایزوگام‌ نما را تضمین می‌کند استفاده از نیروی متخصص و حرفه‌ای است که برای این کار حتما از تکنسین‌های باتجربه و ماهر استفاده کنید تا هزینه و زمان خود را بیهوده هدر ندهید.

رعایت چند نکته که توجه به آن قبل از اجرای ایزوگام نما با طناب ضروری است:

  • تمیز کردن سطح مورد نظر از هر گونه آلودگی
  • پر کردن درزها و شکاف‌های موجود در محل مورد نظر
  • حرارت دادن سطح مورد نظر با شعله بسیار قوی جهت از بین بردن رطوبت
  • از آن‌جایی که دیوار‌های ساختمان مقاومت خیلی بالایی ندارند بهتر است در هنگام ایزوگام کردن نما از ایزگام‌های با وزن پایین استفاده کنید.
  • نصب ایزوگام نما با طناب بسیار سریع و راحت صورت می‌گیرد که این امر در هزینه و اجرت نصب تاثیرگذار خواهد بود.
  • استفاده از ایزوگام برای عایق‌بندی نمای ساختمان نه تنها یک روش کاربردی و با کیفیت است بلکه از نظر اقتصادی نیز کاملاً به صرفه خواهد بود.
  • شما می‌توانید به عنوان یک پوشش نمای ارزان قیمت از ایزوگام‌های فویل‌دار استفاده کنید و بدین ترتیب در هزینه‌های مربوط به اجرای نمای ساختمان نیز صرفه‌جویی کنید.

بیشتر بخوانید: عایق نمای ساختمان – عایق رطوبتی دیوار چیست؟

نحوه ایزوگام نما با طناب

مزیت ایزوگام نما

ساختمان‌هایی که نمای آن‌ها در برابر نفوذ رطوبت مقاوم نباشد در صورت بارش برف و باران آسیب خواهند دید. در نتیجه بهتر است برای اینکه از صرف هزینه‌های بالا برای ترمیم و بازسازی آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنیم پیش از وارد شدن آسیب به نمای ساختمان آن را به واسطه ایزوگام عایق کنیم زیرا ایزوگام کردن نما بسیار به صرفه‌تر از تعمیر و بازسازی نما خواهد بود.
از جمله مزایای دیگری که می‌توان برای ایزوگام نما ذکر کرد این است که به دلیل ایجاد یک لایه ضخیم و مقاوم روی نمای ساختمان مقاومت نما افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه طول عمر بیشتری خواهد داشت. همچنین ایزوگام نما می‌تواند به عنوان یک عایق حرارتی عمل کند و در فصل تابستان که با تابش شدید و مستقیم نور خورشید روبرو هستیم اجازه ورود گرمای بیش از حد را به داخل محیط نمی‌دهد در نتیجه این امر می‌تواند باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز گردد.

بیشتر بخوانید: هزینه شستشوی نمای ساختمان

هزینه اجرای ایزوگام نما با طناب

هزینه اجرای ایزوگام نما با طناب با توجه به فاکتورهای مختلف متغیر خواهد بود. از جمله فاکتورهایی که در تعرفه اجرای ایزوگام نما تاثیرگذار هستند می‌توان به تعداد نیروهای اجرایی، مساحت نمای مورد نظر، نوع ایزوگام، مدت زمان اجرا و … اشاره کرد.

نوع نصب هزینه بر متر
ایزوگام دلیجان با نصب از 250 تومان
فقط نصب از 50 تومان

 

ایزوگام نما با طناب

نتیجه‌گیری

اکنون که با مزایا و کلیه ویژگی‌های ایزوگام نما با طناب یا راپل آشنا شده‌اید اگر قصد دارید نسبت به اجرای ایزوگام نمای ساختمان خود به وسیله این روش اقدام کنید باید در نظر داشته باشید که اولین قدم این است که از افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه کمک بخواهید تا با بررسی شرایط و موقعیت ساختمان شما بهترین خروجی را به شما تحویل دهند. در اجرای ایزوگام نما هر روشی ممکن است مزایا معایب خود را داشته باشد.

برای اینکه بتوانیم نسبت به این روش انتخابی خود آگاهی جامعی داشته باشید حتماً پیش از اجرای ایزوگام نما با مشاوران مجموعه خدماتی که برای این کار انتخاب کرده‌اید مشورت کنید. لازم است عنوان کنیم که از طریق ایزوگام نما شما می‌توانید ارزش ساختمان خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید. البته انتخاب روش اجرای ایزوگام نما بستگی به ارتفاع ساختمان شما دارد پس پیش از آنکه انتخاب کنید ایزوگام نما با طناب صورت گیرد یا هر روش دیگری لازم است که تیم اجرایی موقعیت ساختمان شما را مورد بررسی قرار دهند به همین دلیل تخصص و تجربه تیم انتخابی شما عاملی است که کیفیت نتیجه نهایی کار را می‌سازد.

پست قبلی

معرفی بهترین مواد برای پاک کردن شوره آجرنما

پست بعدی

شستشوی نما ساختمان در تهران با هزینه سال 1403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الو ارتفاع - خدمات دسترسی با طناب

دسترسی به نقطه ای که میخواهید… .