نحوه شستشو نما بدون داربست

نحوه شستشو نما

نحوه شستشو نما بدون داربست

شست و شو نما بدون داربست به این دلیل طرفداران زیادی پیدا کرده است که اکثر محدودیت‌هایی که در شستشوی نما با داربست وجود داشت را حذف نموده است. برای مثال یکی از این محدودیت‌ها مربوط به ارتفاع ساختمان بود یعنی اگر ارتفاع ساختمان از یک مقدار معین افزایش پیدا می‌کرد اجرای داربست با مشکل مواجه می‌شد اما در شستشوی نما بدون داربست هیچ محدودیتی در خصوص ارتفاع ساختمان برای شستشوی نما وجود ندارد. همچنین نحوه شستشوی نما بدون داربست به صورتی انجام می‌گیرد که علاوه بر سرعت بالا، دسترسی به کلیه نقاط سطح نمای ساختمان به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. در این روش از نماشویی طناب راپل جایگزین داربست شده است و راپل کار با استفاده از طناب متصل به پشت بام اتصال خود به ساختمان را حفظ کرده و با استفاده از یک طناب دیگر روی سطح نما جابجا می‌شود.

 

مزایا و معایب شستشو نما بدون داربست

مزایا:

  • با توجه به اینکه در نماشویی بدون داربست مراحل و هزینه‌های مربوط به اجرای داربست حذف می‌گردد، در نتیجه کل فرایند نماشویی خیلی سریع‌تر و با صرف هزینه کمتر انجام می‌گیرد و به طور کلی نماشویی بدون داربست نسبت به نماشویی با داربست با سهولت بیشتری انجام می‌پذیرد.
  • یکی دیگر از مزایای نماشویی بدون داربست این است که تکنسین‌ها در این روش از امنیت بیشتری نسبت به داربست برخوردار هستند، در نتیجه به علت سهولت انجام این روش در نماشویی هزینه کمتری برای آن پرداخت می‌گردد.

بخوانید: نحوه شستشوی نمای شیشه ای ساختمان با هزینه آن

معایب:

در زمینه معایب نماشویی بدون داربست نمی‌توان به موضوع خاصی اشاره کرد زیرا این روش جهت حذف محدودیت‌های نماشویی با داربست شکل گرفته است، در نتیجه معایبی به همراه ندارد اما برای انجام نماشویی بدون داربست باید حتما توجه داشته باشید که از تکنسین‌های ماهر استفاده کنید که در زمینه کار با طناب حرفه‌ای هستند و ترس از قرارگیری در ارتفاع ندارند. همچنین در این روش حتماً باید از تجهیزات ایمنی نظیر کلاه و کمربندهای مخصوص استفاده کرد. البته لازم است عنوان کنیم که یکی از معایب و محدودیت‌های نماشویی بدون داربست این است که اگر پیشانی ساختمان شما برآمده باشد امکان استفاده از این روش وجود نخواهد داشت زیرا نمی‌توان نصب طناب راپل را به صورت اصولی انجام داد و در این صورت تکنسین دسترسی آسان و همه جانبه‌ای به سطح نما نخواهد داشت.

نحوه شستشو نما

فرق نماشویی با داربست و راپل

فرق نماشویی با داربست و راپل در چند مورد خلاصه می‌شود:

  • تجهیزات به کار گرفته شده در نماشویی با داربست شامل استفاده از داربست و در نماشویی با راپل شامل استفاده از طناب راپل است.
  • در نماشویی با داربست باید هزینه و زمان زیادی صرف شود تا داربست نصب گردد اما در نماشویی با راپل راپل کار تنها به دو طناب احتیاج دارد و خبری از اجرای داربست و صرف وقت و هزینه زیاد نخواهد بود.

بخوانید: شستشوی نما با واترجت و دستمزد آن سال 1403

مقایسه هزینه شستشو نما با داربست و راپل

در مقایسه هزینه شستشوی نما با داربست و راپل باید عنوان کنیم که در واقع روشی که نیازمند صرف وقت بیشتری است و با مشقت بیشتری همراه است هزینه بیشتری می‌طلبد، در نتیجه تعرفه شستشوی نما با داربست نسبت به شستشوی نما با راپل بیشتر است. همچنین در شستشوی نما با داربست نصب داربست هزینه زیادی به همراه خواهد داشت که این هزینه تاثیر بسیار زیادی در هزینه شستشوی نما خواهد داشت. البته لازم است عنوان کنیم که تعیین تعرفه شستشوی نما علاوه بر اینکه تحت تاثیر نوع روش انتخابی شستشو متغیر خواهد بود با توجه به متراژ ساختمان، جنس نما و مواردی از این قبیل می‌توان شاهد تغییر تعرفه شستشوی نمای ساختمان بود.

 

شستشو نمای شیشه ای بدون داربست

برای شستشوی نمای شیشه‌ای بدون داربست از طناب راپل به همراه ابر و تی استفاده می‌شود. در این روش از شستشوی نمای شیشه‌ای تکنسین نماشویی به راحتی می‌تواند به کلیه نقاط نما دسترسی داشته باشد و از طریق ایجاد تکیه‌گاه به وسیله طناب راپل امنیت کافی را برای خود ایجاد کند. همچنین استفاده از ابر و تی برای شستشوی نمای شیشه‌ای مناسب‌تر و کاربردی‌تر از استفاده از دستگاه‌های فشار قوی مانند واترجت و سند بلاست خواهد بود زیرا این دستگاه‌ها ممکن است به نمای شیشه‌ای آسیب وارد کنند اما استفاده از ابر به همراه مایع ظرفشویی و درصد کمی از الکل کلیه آلودگی‌ها و حتی لکه‌های ناشی از شستشوی نما را از بین خواهد برد. در انتها نیز استفاده از تی می‌تواند درخشندگی ناشی از شستشوی اصولی نما را به نمایش بگذارد.

بخوانید: شستشوی نما ساختمان در تهران با هزینه سال 1403

راپل کار برای شستشو نما بدون داربست

جهت انتخاب راپل کار برای شستشوی نما بدون داربست باید توجه داشته باشید که راپل کار ویژگی‌های زیر را دارا باشد:

  • عدم ابتلا به بیماری‌های قلبی فشار خون و …
  • عدم ترس از ارتفاع
  • عدم ابتلا به اضافه وزن
  • علاقمند به کار در ارتفاع
  • آشنایی اصولی با ابزار و تجهیزات نماشویی
  • استفاده از تجهیزات ایمنی حین انجام کار

بخوانید: شستشو نما کامپوزیت با طناب و هزینه آن در تهران

شستشو نما با طناب برای کاهش هزینه به جای داربست

شما می‌توانید از شستشوی نما با طناب برای کاهش هزینه به جای داربست استفاده کنید. در واقع در این روش به دلیل عدم اجرای داربست نیروی انسانی کمتری نیاز است و از آن‌جایی که نصب تجهیزات مورد نیاز احتیاج به صرف وقت و تلاش زیادی ندارد، در نتیجه کلیه این موارد منجر می‌گردد تا شستشوی نما با طناب نسبت به شستشوی نما با داربست از قیمت مناسب‌تری برخوردار باشد.

بخوانید: شستشو نمای برج در تهران و هزینه نماشویی برج با طناب راپل

نکات مهمی که در مورد شستشو نما با طناب باید بدانیم؟

  • استفاده از نیروهای مجرب و آموزش دیده
  • استفاده از تجهیزات ایمنی تایید شده
  • انتخاب مواد شوینده بر اساس جنس نما
  • ایمن سازی معابر از طریق نصب تابلو و نوار خطر جهت اطلاع رسانی به عابران
  • داشتن آمادگی لازم جهت کنترل و مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته
  • و …
پست قبلی

نحوه نماشویی ساختمان با طناب + هزینه 1403

پست بعدی

چرا شستشو نمای ساختمان با طناب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الو ارتفاع - خدمات دسترسی با طناب

دسترسی به نقطه ای که میخواهید… .