نحوه شستشوی نمای شیشه ای ساختمان با هزینه آن

امروز استفاده از نماهای شیشه‌ای برای ساختمان‌ها بسیار رایج شده است و طرفداران زیادی دارد زیرا این نوع نماها جذابیت بصری بسیار زیبایی ایجاد می‌کنند. از آنجایی که انواع نمای ساختمان‌ها از جمله نماهای شیشه‌ای در معرض انواع آلودگی از جمله گرد و غبار، فضولات پرندگان، باران اسیدی و … قرار دارند در نتیجه برای حفظ جذابیت ظاهری آن‌ها باید به طور منظم نسبت به شستشوی آن‌ها اقدام کرد. یکی از روش‌های رایج و کاربردی برای شستشوی نمای شیشه‌ای ساختمان استفاده از واترجت است.

البته توجه داشته باشید که نحوه شستشوی نمای شیشه‌ای ساختمان با استفاده از واترجت بسیار مهم است. به عبارتی برای شستشوی نمای شیشه‌ای ساختمان با استفاده از واترجت باید دستگاه را از بالا به پایین حرکت دهید تا آلودگی‌ها و آب کثیف ناشی از شستشو به سمت پایین حرکت کند. در نهایت نیز می‌توانید با استفاده از یک دستمال نرم نسبت به خشک کردن نما اقدام کنید تا میزان براقیت و پاکیزگی نما بیشتر جلوه کند. همچنین توجه داشته باشید که میزان فشار آب ایجاد شده به وسیله واترجت به اندازه‌ای نباشد که به نمای شیشه‌ای ساختمان آسیب وارد کند.

 

هزینه شستشوی نمای شیشه ای ساختمان

 برای شستشوی نمای شیشه‌ای ساختمان با توجه به متراژ و ارتفاع نما و همچنین نوع نیاز و درخواست کارفرما از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. در نهایت با توجه به روش انتخابی و نوع تجهیزات و مواد به کار رفته در نماشویی هزینه شستشوی نمای شیشه‌ای ساختمان تعیین می‌گردد. توجه داشته باشید که اگر نمای ساختمان شما به طور منظم مورد شستشو قرار نگرفته باشد برای نماشویی آن لازم است که دو مرحله طی شود در نتیجه در چنین شرایطی باید هزینه بیشتری برای نماشویی آن بپردازید.

  • شستشو نمای شیشه ای با واتر جت 25 هزار تومان برای هر متر
  • شست‌وشو نمای شیشه ای با ابر یا طی 12 هزار تومان برای هر متر
  • شست‌وشو نمای شیشه ای با سند بلاست 40 هزار تومان برای هر متر

شستشوی نمای شیشه ای ساختمان

بخوانید: شستشوی نما با واترجت و دستمزد آن سال 1403

مواد و تجهیزات برای شستشوی نمای شیشه ای

 ابر، طی، مواد نانو، واترجت، سند بلاست و … از جمله مواد و تجهیزات برای شستشوی نمای شیشه‌ای ساختمان محسوب می‌شوند که با توجه به شرایط موجود می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. علاوه بر این موارد با توجه به روش شستشوی نمای شیشه‌ای ساختمان که می‌تواند بدون داربست یا باداربست باشد از تجهیزات دیگری نظیر طناب راپل، کمربند ایمنی و … نیز استفاده می‌شود.

 

شستشو نمای شیشه ای برج در تهران

 برای شستشوی نمای شیشه‌ای برج در تهران باید به دنبال یک تیم نماشویی حرفه‌ای باشید تا ضمن اینکه کیفیت بالا را در انتهای کار دریافت کنید هزینه مناسب و منصفانه‌ای برای دریافت این خدمات بپردازید و همچنین نسبت به تخصص و امنیت کارکنان و تکنسین‌ها نیز اطمینان لازم را داشته باشید. در نهایت اگر کلیه این موارد را به همراه سرعت بالا در کنار یکدیگر می‌خواهید می‌توانید از خدمات نماشویی مجموعه ما استفاده کنید.

بخوانید: شستشو نما کامپوزیت با طناب و هزینه آن در تهران

شستشو نمای شیشه ای با واترجت یا به صورت دستی؟

 با توجه به اینکه سطح نمای شیشه‌ای ساختمان شما چه مساحت و متراژی دارد می‌توان از یکی از روش‌های نماشویی دستی یا دستگاه واترجت استفاده نمود. به عبارتی می‌توان اینگونه بیان کرد که ساختمان‌هایی که ارتفاع کوتاه‌تری دارند را می‌توان به روش دستی و با استفاده از ابر، طی و فرچه شستشو داد. اما بهترین روش شستشو برای ساختمان‌هایی که ارتفاع بلندتر و در نتیجه متراژ بیشتری دارند استفاده از واترجت است.

شستشوی نمای شیشه ای ساختمان

شستشو نمای شیشه ای با مواد نانو

 شستشو نمای شیشه‌ای با مواد نانو علاوه بر اینکه کیفیت نماشویی را افزایش می‌دهد و سطح براق‌تر و پاکیزه‌تری به شما تحویل می‌دهد این امکان را فراهم می‌کند که یک لایه عایق روی نمای شیشه‌ای ساختمان ایجاد گردد و برای مدت طولانی اجازه ندهد تا گرد و غبار و آلودگی‌ها روی نمای ساختمان بنشینند. در نتیجه استفاده از مواد نانو در شستشوی نمای شیشه‌ای می‌تواند طول عمر و دوام پاکیزگی آن را افزایش دهد.

بخوانید: شستشو نمای برج در تهران و هزینه نماشویی برج با طناب راپل

شستشو نمای شیشه ای با طناب

 در شستشوی نمای شیشه‌ای با طناب تکنسین یا همان راپل کار با استفاده از طناب یک تکیه‌گاه برای خود ایجاد می‌کند و به راحتی می‌تواند به نقاط مختلف نمای ساختمان در ارتفاعات مختلف دسترسی داشته باشد. همچنین در این روش به دلیل اینکه از هیچ گونه داربستی استفاده نمی‌گردد در هزینه و زمان صرف شده برای نماشویی صرفه‌جویی به عمل می‌آید.

 

راپل کار برای شستشو نمای شیشه ای

 در انتخاب راپل کار برای شستشوی نمای شیشه‌ای باید توجه داشته باشید که شخصی راپل کار از مهارت و تخصص کافی برخوردار باشد. علاوه بر این راپل کارها نباید ترس از ارتفاع یا بیماری‌ها و مشکلات جسمی نظیر فشار خون، مشکلات مربوط به سلامت روان، معلولیت جسمی، مشکلات قلبی و … داشته باشند.

بخوانید: شستشوی نما ساختمان در تهران با هزینه سال 1403

بهترین شیوه شستشوی نمای شیشه ای ساختمان

بهترین شیوه شستشوی نمای شیشه‌ای ساختمان تلفیق و ترکیب راپل کاری به همراه استفاده از واترجت و ترکیب آب و سرکه به عنوان شوینده است. رعایت کلیه این نکات می‌تواند کیفیت و سرعت و ایمنی نتیجه نهایی شستشوی نمای ساختمان را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

 

مراحل شستشوی نمای شیشه ای

مراحل شستشوی نمای شیشه‌ای ساختمان شامل سه مرحله کلی است:

  1. برداشتن آلودگی‌ها و گرد و غبار به واسطه آب یا دستمال و …
  2. استفاده از مواد شوینده به واسطه ابر یا واترجت
  3. شست و شو نما به واسطه آب و در نهایت استفاده از طی

بخوانید:از چه موادی برای شستشو نمای ساختمان استفاده کنیم؟

نکات مهم در شستشو نمای شیشه ای که باید به آن توجه کرد

  • شستشوی شیشه باید از بالا به سمت پایین انجام گیرد.
  • شستشوی نما را به طور مرتب و تقریبا هر شش ماه یکبار انجام دهید.
  • در پایان کار باید پس از استفاده از طی از یک دستمال نرم برای خشک کردن شیشه‌ها استفاده شود.
  • تنظیم فشار آب مناسب را حین شستشوی نمای شیشه‌ای جدی بگیرید تا نماشویی باعث شکستگی یا ترک خوردن نمای شیشه‌ای ساختمان و در نهایت صرف هزینه برای ترمیم و بازسازی نما نگردد.
  • قبل از شروع نماشویی درزهای پنجره‌ها و درها را با استفاده از حوله، دستمال یا چسب بپوشانید تا آب به داخل ساختمان نفوذ نکند.
پست قبلی

شستشوی نما با واترجت و دستمزد آن سال 1403

پست بعدی

نحوه نماشویی ساختمان با طناب + هزینه 1403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الو ارتفاع - خدمات دسترسی با طناب

دسترسی به نقطه ای که میخواهید… .